Zkouška na motocyklu ve Velké Británii

29.8.2010 00:00

Re: Re: Re: Re: Re: Toto není science fiction!

8.9.2010 18:40 vložil Bittner  IP: 185-user23.scnet.cz (neregistrován)

Stále stejná filozofie - pořád něco na něco vázat. Proč? Dvouleté držení, jak píšeš Viktore, snad prokazuje nějaké dovednosti? Někdo má 2 roky řidičák v šuplíku a někdo jiný celé léto na motocyklu denně jezdí. Kdo má lepší předpoklady? Takže jen a pouze záleží na náročnosti zkoušky a pokud žáci budou vědět, jak zkouška probíhá (viz Velká Británie - balzám na duši a snad naděje do budoucna), budou se to chtít (muset) naučit a k tomu slouží autoškoly. Jak dlouho se to bude učit, kolik hodin stráví ve výcviku a kolik hodin tedy autoškole zaplatí je jen věcí obchodního vztahu žák (zákazník) - autoškola. Stát se do obchodního vztahu nemá plést. Stát naopak musí říci velice podrobně toto:

- Definovat co to je a k čemu slouží autoškola
- Stanovit co má autoškola mít a kdo a s jakou kvalifikací v ní může pracovat
- Precizně vypracovat zkušební řád - opět viz video

Další je, jak již jsem uvedl, věcí obchodního vztahu mezi zákazníkem a autoškolou jako poskytovatelem služby. Samozřejmě by se měl obnovit stav, že řízení motorového vozidla bez ŘP je trestným činem a nikoli jen přestupkem, jak je tomu dosud.

A jen tak na okraj pro obhájce dnešního stavu tři otázky, či poznámky:
1.Zkušební komisař je zaměstnancem obce a MD obec jen metodicky řídí. Přímým nadřízeným je však starosta. Představte si následující situaci - večer volá zkušebnímu komisaři někdo, že zítra jde na zkoušky starostova dcera, jak se asi zk.komisař zachová?
2.Nemyslíte si, že právě omezený rajon, kdy jsou komisaři zaměstnanci obcí příspívá ke vzniku různých bratrstev a mafií - viz nedávné zatčení tří zk.komisařů v Ostravě a myslíte si, že to byla výjimka?
3. Opakovaně jsem se doslechl, že v jedné nejmenované obci v severní části Ústeckého kraje se cca za 10.000 dá "pořídit" sk. A a za 30.000 Kč dokonce sk. C+E aniž by žák kdy seděl v autě? Přál bych takovému komisaři, aby mu frajer se soupravou napálil jeho auto, tak, aby tento nevylezl živý. Ale jistě to je jen pomluva, takže není třeba se zabývat myšlenkou, že vznikem zkušebního systému s velkou rotací komisařů by v podstatě různé mafie přišly o nelegální zisky, nehledě na to, že po jisté době by se daly sledovat průměrné hodnoty, jak propadovosti žáků v jednotlivých autoškolách (pokud se tam během roku vystřídá třeba 30 komisařů je již číslo docela relevantní ), tak také u jednotlivých komisařů napříč autoškolami. Jak je možné, že např. v Železném Brodě se zkouška údajně jezdí po jedné silnici sem a tam a v podstatě nikdo nepropadá, ale i to je určitě pomluva, tak to neřešme, že.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toto není science fiction!

8.9.2010 19:50 vložil MATY  IP: 218.183.broadband13.iol.cz

naprostý souhlas

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toto není science fiction!

8.9.2010 21:49 vložil Jindra  IP: 189.29.broadband11.iol.cz (neregistrován)

Porad se tady mluvi o sprisneni zkouskach a o tom jak to ucite. Ale to neresi mentalitu lidi, jejich zodpovednost, slusnost na silnici a at je to na motorce nebo auto, nebo nakladak. Je to v lidech a pristupu jak je v cesku a muze je to autoskola ucit jak chce, stejne si to pak budou delat jak sami uznaji a vsichni ostatni budou blbci tak to je a nemuzete tvrdit ze ne. Samozrejme se najde mala skupina zaku co jsou slusny a jezdi i v zivote jak se to naucili a co jim ucitel kladl na srdce. Nevim co myslite standartem tech tri mest. prvni dve zrejme problemove a Zdar nevim, tim myslite zrejme ze to je vzor nevim. Tim skutrem sem myslel ze to je k smichu, tady se prece velke nebo male A na skutru nedela, ani nejaka jina moto skupina. To by zvladlo kazde male decko nic nedelat jako na kole. I ty reci nekterych expertu, ze druhe riditka nic nenauci a zak musi jezdit sam, jedine tim se nauci poradne jezdit. To si nemyslim, ucim motorku 20 let a sam hodne jezdim na moto. To uz by se mel ucit zak jezdit i v osobaku sam bez ucitele, aby se naucil resit vse sam a ucitel za nim v druhem aute, to je to same v blede modrem. Urcite reseni je vic hodin na motorce, ale to se tyka i auta a vseho v autoskole, pred zahajenim kurzu navsteva psychologa, vyssi cena autoskoly aby to nebylo tak dostupne kazdemu blbcovi co rad zabavu, ale jen opravdovemu motorkari, rozdeleni motorek do vic kategorii treba A1, A2, A3, A4 myslim ze to tak nejak je v nemecku a hlavne posunout vek jak se o tom uz nejakou dobu mluvi, i ta dvouleta praxe uz mela byt davno. Prece to je na hlavu ze dnes muze 21lety kluk, nebo holka prijit delat velke A a nema treba ani ridicak na B samozrejme ani zadnou motorku, to neni mozne a sem zasadne proti. Nemluve o tom, ze kdyz si udela v 18 letech na A do 25kW a pak si koupi priklad Kawasaki 750 omezenou do 25kW a pak si ji necha za 3000kc otevrit na puvodnich 75kW a jezdi v pohode od 18 a nikdo na nej nemuze kdyz v technicaku ma do 25kW. To prece nejde takhle, nebo to je v poradku?? Klidne i prisnejsi zkousky, ale to musi zkouset opravdovy profesionalove a ne dnesni parta komisaru co neumi rozpoznat co kdo opravdu umi, nemaji zadne prakticke zkusenosti, nic ani neumi, natoz ridit predpisove auto, ale jen delaji pasti, sikanuji zaky v autoskolach pokud ji nevlastni vlastni manzelka, nebo nekdo s kym je kamarad, nebo kdo mu dava penizky za uspesnost a tlacenky a vse se ridi kdo je koho znami a jakou maji momentalni naladu a posuzuji vse jak se jim to hodi, protoze zkusebni rad jim to bohuzel umoznuje a prakticky muzou vyhodit kohokoli za co chteji bez jakehokoli vysvetleni a nikdo s tim nic neudela, muzou prakticky vse. Tak to dnes funguje a o korubci a spine na uradech nemluve, presne tak jak to tady uz bylo psano.

Reaguj


Přihlášení

Jméno:
Heslo:
přihlašovat automaticky  

  Poslat heslo

Jaký způsob výcviku motocyklů preferujete?

74% (13285)

11% (2006)

2% (441)

11% (2046)




Mapa webu  |  Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2021