NEMYSLÍŠ - ZAPLATÍŠ !

11.12.2008

Od října 2008 se v českých médiích můžete setkat s novou bezpečnostní kampaní Ministerstva dopravy s názvem Nemyslíš – zaplatíš. Cílem kampaně je ukázat skutečnou tvář dopravních nehod a jejich následků, sáhnout tím řidičům do svědomí a odradit je od nebezpečného chování za volantem.

 

Nejpůsobivější částí kampaně jsou emotivní spoty v televizi a rozhlasu, které jsou k dispozici také na webové stránce www.nemyslis-zaplatis.cz. Reakce na tyto spoty bývají různorodé, každopádně málokoho nechají chladným. To bylo také cílem autorů kampaně z reklamní agentury Euro RSCG – aby se lidé skutečně zamysleli nad tím, jak se chovají v silničním provozu.
„Kampaň vítám, protože někteří čeští řidiči jsou nepoučitelní a počty dopravních nehod na našich silnicích ani přes nejrůznější akce dopravní policie neklesají,“ říká dopravní psycholog Martin Kořán.
Inspirací pro spoty byly podobné kampaně v zahraničí, kde s nimi mají dobré zkušenosti: zpravidla dojde ke snížení počtu smrtelných nehod o 5 – 7 % ročně. To by v českých poměrech znamenalo záchranu 60 – 75 osob za rok.
 
 
www.nemyslis-zaplatis.cz 
 


Mapa webu  |  Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2018