Výcvikový motocykl

12.2.2010

Vložit nový příspěvek

Zablokovaný uživatel

12.2.2010 21:25 vložil mdmdt ()  IP: 133.132.broadband11.iol.cz

Uživatel byl zablokován a jeho komentáře byly odstraněny.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Výcvikový motocykl

13.2.2010 11:13 vložil Ondřej Horázný ()  IP: 65-108-207-85.strcechy.adsl-llu.static.bluetone.cz

mdmdt napsal

Zdravím všechny majitele a učitele autoškol. Chtěl bych se zeptat, kde se dá již teď přečíst předpokládaná novela zákona č. 247/2000Sb. ve věci přílohy 2
Druhy výcvikových vozidel pro výuku a výcvik k získání jednotlivých skupin řidičského
oprávnění a jejich technické podmínky. Pravděpodobně budou upraveny KW jednotlivých kategorií směrem nahoru nemluvě o samostatné výuce praktické jízdy. Poraďte. Děkuji
Podívejte se do rubriky Právní předpisy pro AŠ na směrnice ES - 3.direktiva. tak by to mělo být od 2013.


Vložit nový příspěvek    Citovat


výcvik na motorce

14.7.2010 21:10 vložil Jarda K. ()  IP: 189.29.broadband11.iol.cz (neregistrován)

Dobrý den, zajimalo by mě, jak bude vypadat výcvik řízení na motorkách ať je to AM, A1, A do 25, A nad 25kw. Plánuje se, nebo se o tom hodně mluví, že bude jiné rozdělení motorek, i jiný věk třeba velka až od 24 let po 2 leté praxi na malé A a že by hodin při výcviku mělo být vic než 13 což s tím se nedá jak souhlasit. Nevím kolik hodin je na motorku třeba v německu. Ale výcvik že žák bude jezdit sám na motorce a učitel za ním v autě a cestu mu bude říkat do vysílačky si nedovedu tady u nás v česku vůbec představit a ani nechápu některé učitelé co říkají že to bude lepší, že se žáci víc naučí jezdit když pojedou sami a ne z učitelem jako ted, že to se nic nenaučí, jak tohle můžou vůbec říct to nechápu. To že o tom mluví nějací poslanci, nebo rádoby odborníci na bázi teorie z ministerstva, kteří nemají o ničem ani páru, jen mlátí hubou aby se zviditelnili a pro autoškoláky co to desítky let učí jezdit na motorkách jsou jen hlupáci aniž by se s nama poradili.
Jak se naučí dobře řadit, jak učitel pozná po vysílačce že dobře řadí, nejezdí jen na dvě rychlosti, mačká spojku, řeší dobře kritické situace, dá dobře přednost když tam učitel není s nim a nevidí to taky? Vždyt to musí byt motorka věčně na zemi a i těch úrazu bude každodeně, teda to je můj názor i kolegů co jezdí každodeně v provozu. Vždyt i rozsšiřovačka z B na A a to i když má uchazeč 10 let praxi na B dokáže někdy udělat takové přestupky v nedání přednosti a další závažné až smrtelné přestupky a představa že pojede sám no bůh nám žehnej. Snad normální učitelé vědí o čem mluvím. Zajímal by mě i Váš profesionální, ne politický názor.
Kolik hodin bude potřeba aby mohli bez učitele do provozu, nebo kdy je vůbec nepustit, co pojištění autoškoly, nebo žáka proti úrazu, kolik bude teda cena za kurz, bude se to týkat všech kategorií, nebo jen velkého A? To bych pochopil když už by něco na malé měl za sebou? Kolik bude potřeba motorek, jestli budou každou chvilku podle praxe položené?
Děkuji jestli se někdo přidá do diskuze. Jarda
PS nemyslím si, že jezdit při výcviku sám naučí žáky víc řídit a potažmo mín mrtvích na silnicích a že za vše co se na silnici děje mužou autoškoly. Můj osobní názor je, že to je jen v lidech jací jsou (agresívní, lhostejní k ostatním na silnici, nedisciplinovaní, bezohledný) a né výuka v autoškolách.


Vložit nový příspěvek    Citovat


metodika výcviku

29.7.2010 03:05 vložil Míla ()  IP: ip-85-162-24-62.eurotel.cz (neregistrován)

Co se chystané novely zákona týče, vše má své pro a proti. Sám jsem učitelem na motocyklu. Souhlasím s Vámi, že pokud instruktor nesedí na motocyklu za žákem, nemůže ho naučit správnému chování k samotné technice. Od toho by podle mě měl být výcvik rozdělen v této posloupnosti:
1) teorie výuky zákona o silničním provozu
2) trenažér (který řada autoškol nemá)
3) ROZSÁHLÁ! výuka na uzavřeném cvičišti, kdy se žák učí ovládání samotného motocyklu
4) jízda v provozu jako samotná

Pokud žák prokáže, že zvládá jak pravidla silničního provozu, tak i ovládání motocyklu, myslím, že jízda žáka v provozu bez zátěže a neustálého šmátrání spolujezdce do řízení, bude jedině přínosem.

Dále by bylo dobré zvýšit počet hodin pro výuku zejména skupin AM a A1, neni podle mě nic horšího, než pubescent s pocity mistra světa, který s velmi slabou, resp.žádnou praxí vlétne do ostrého provozu. Bohužel zrovna minulý týden jsem se dostal "do křížku" s otcem jednoho z výrostků, kterému se nelíbilo, že syn absolvuje už 16tou hodinu na cvičišti, aniž by se už svezl v provozu. Sami dobře víte, že v zákoně je ukotveno 13 vyuč.hodin. Po zmiňovaném pánovi nikdo nechce peníze navíc za nadrámcové hodiny a to ještě Bůh ví, kolik hodin s ním budu muset absolvovat, než ho s čistým svědomím pošlu ke zkoušce. Není to bohužel ojedinělý případ, i když bohudík ne tak častý. To by se výuka nakonec mohla přestat dělat, neboť bych musel žáky vůči mému zaměstnavateli ještě dotovat ze svého. Nebudu tvrdit, že tuto práci dělám pouze z lásky k motorkám a k bližnímu svému, to by byl kec, samozřejmě musím uživit sebe a rodinu, ale na druhou stranu mi neni větší odměnou, než když se k nám do autoškoly žáci rádi vracejí i po absolvování kurzu ne kvůli dalšímu výcviku, ale kvůli tomu, že se u nás cítí dobře. Díky takovému přístupu máme žáků dostatek.

Na závěr jen pro šťouraly upozornění, že nejsem majitelem autoškoly, ale pouze učitelem v zaměstnaneckém poměru, záměrně nezmiňuji, o jakou autoškolu jde, abych nebyl nařčen, že dělám reklamu...


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: metodika výcviku

29.7.2010 09:39 vložil Mablees ()  IP: router1.core.fryzl.cz (neregistrován)

Míla napsal

Co se chystané novely zákona týče, vše má své pro a proti. Sám jsem učitelem na motocyklu. Souhlasím s Vámi, že pokud instruktor nesedí na motocyklu za žákem, nemůže ho naučit správnému chování k samotné technice. Od toho by podle mě měl být výcvik rozdělen v této posloupnosti:
1) teorie výuky zákona o silničním provozu
2) trenažér (který řada autoškol nemá)
3) ROZSÁHLÁ! výuka na uzavřeném cvičišti, kdy se žák učí ovládání samotného motocyklu
4) jízda v provozu jako samotná

Pokud žák prokáže, že zvládá jak pravidla silničního provozu, tak i ovládání motocyklu, myslím, že jízda žáka v provozu bez zátěže a neustálého šmátrání spolujezdce do řízení, bude jedině přínosem.

Dále by bylo dobré zvýšit počet hodin pro výuku zejména skupin AM a A1, neni podle mě nic horšího, než pubescent s pocity mistra světa, který s velmi slabou, resp.žádnou praxí vlétne do ostrého provozu. Bohužel zrovna minulý týden jsem se dostal "do křížku" s otcem jednoho z výrostků, kterému se nelíbilo, že syn absolvuje už 16tou hodinu na cvičišti, aniž by se už svezl v provozu. Sami dobře víte, že v zákoně je ukotveno 13 vyuč.hodin. Po zmiňovaném pánovi nikdo nechce peníze navíc za nadrámcové hodiny a to ještě Bůh ví, kolik hodin s ním budu muset absolvovat, než ho s čistým svědomím pošlu ke zkoušce. Není to bohužel ojedinělý případ, i když bohudík ne tak častý. To by se výuka nakonec mohla přestat dělat, neboť bych musel žáky vůči mému zaměstnavateli ještě dotovat ze svého. Nebudu tvrdit, že tuto práci dělám pouze z lásky k motorkám a k bližnímu svému, to by byl kec, samozřejmě musím uživit sebe a rodinu, ale na druhou stranu mi neni větší odměnou, než když se k nám do autoškoly žáci rádi vracejí i po absolvování kurzu ne kvůli dalšímu výcviku, ale kvůli tomu, že se u nás cítí dobře. Díky takovému přístupu máme žáků dostatek.

Na závěr jen pro šťouraly upozornění, že nejsem majitelem autoškoly, ale pouze učitelem v zaměstnaneckém poměru, záměrně nezmiňuji, o jakou autoškolu jde, abych nebyl nařčen, že dělám reklamu...
Se zvýšením počtu hodin bych také si dovolil souhlasit . . Výcvik samostatně jedoucího žáka na motocyklu by rozhodně byl také přínosem . . Vše se pak ale promítne do ceny a už dnes si dokážu představit jak zase budou rodiče propočítávat a hledat výcvik v jiném městě (autoškole) za 3 tis. vč. DPH - protože autoškola u nich má trenažer , cvičnou plochu , zvýšený počet jízd a má to za 8 tis. (oprávněná cena) . Je také zapotřebí zaplatit kvalitní instruktory ( ono se jich mimochodem moc na motorku nehrne - nedivím se - kdo zkusil ví o čem píšu )


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: metodika výcviku

29.7.2010 15:03 vložil Ondřej Horázný ()  IP: smtp.ridicak.cz (neregistrován)

Mablees napsal

Se zvýšením počtu hodin bych také si dovolil souhlasit . . Výcvik samostatně jedoucího žáka na motocyklu by rozhodně byl také přínosem . . Vše se pak ale promítne do ceny a už dnes si dokážu představit jak zase budou rodiče propočítávat a hledat výcvik v jiném městě (autoškole) za 3 tis. vč. DPH - protože autoškola u nich má trenažer , cvičnou plochu , zvýšený počet jízd a má to za 8 tis. (oprávněná cena) . Je také zapotřebí zaplatit kvalitní instruktory ( ono se jich mimochodem moc na motorku nehrne - nedivím se - kdo zkusil ví o čem píšu )
Maablesi, trošku se mýlíš, ale Tvůj názor Ti neberu. Proč zvyšovat povinný počet hodin. Napoak - zrušit. podstatná je zkouška. Zvýšení počtu hodin by znbamenalo pouze to, že Tebou zmiňovaní levní budou jen více hodin psát...


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Re: metodika výcviku

29.7.2010 16:16 vložil Míla ()  IP: 172.31.1.95 (neregistrován)

Ondřej Horázný napsal

Maablesi, trošku se mýlíš, ale Tvůj názor Ti neberu. Proč zvyšovat povinný počet hodin. Napoak - zrušit. podstatná je zkouška. Zvýšení počtu hodin by znbamenalo pouze to, že Tebou zmiňovaní levní budou jen více hodin psát...
Ale už jsme zase u stejného problému. Kvalita zkoušek by se měla rapidně zvýšit. Pokud učíte, sami mi dáte za pravdu, že každý z žáků potřebuje individuální přístup a to by se muselo promítnout i do počtu povinných hodin. Mezi motorkáři je spousta, kteří jezdí načerno, přijdou vám do kurzu a není je téměř co učit. Zato vám ale také přijde žák (a mezi náctiletými jich je spousta), který by naopak potřeboval počet hodin potřebných pro to, abych ho s klidným vědomím a svědomím pustil do provozu, zvýšit. Jedním řešením by bylo udělat "plovoucí" ceník postavený na množství času potřebného pro výcvik daného žáka (jenže to má spoustu administrativních a jiných nevýhod), druhým je naúčtovat hodiny navíc jako hodiny kondiční. Jenže v praxi je to nereálné, nikdo vám do takové autoškoly nepřijde, tudíž opravdu jediným řešením je legislativně počet hodin zvýšit, aby každý žák měl jistotu patřičného množství "péče"... Jenže opět jsme u stránky ekonomické.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Re: Re: metodika výcviku

29.7.2010 17:43 vložil Ondřej Horázný ()  IP: 65-108-207-85.strcechy.adsl-llu.static.bluetone.cz

Míla napsal

Ale už jsme zase u stejného problému. Kvalita zkoušek by se měla rapidně zvýšit. Pokud učíte, sami mi dáte za pravdu, že každý z žáků potřebuje individuální přístup a to by se muselo promítnout i do počtu povinných hodin. Mezi motorkáři je spousta, kteří jezdí načerno, přijdou vám do kurzu a není je téměř co učit. Zato vám ale také přijde žák (a mezi náctiletými jich je spousta), který by naopak potřeboval počet hodin potřebných pro to, abych ho s klidným vědomím a svědomím pustil do provozu, zvýšit. Jedním řešením by bylo udělat "plovoucí" ceník postavený na množství času potřebného pro výcvik daného žáka (jenže to má spoustu administrativních a jiných nevýhod), druhým je naúčtovat hodiny navíc jako hodiny kondiční. Jenže v praxi je to nereálné, nikdo vám do takové autoškoly nepřijde, tudíž opravdu jediným řešením je legislativně počet hodin zvýšit, aby každý žák měl jistotu patřičného množství "péče"... Jenže opět jsme u stránky ekonomické.
Milý Mílo, nevím v čem máš problém. Troško se porozhlédni po internetu a zkus mi např. vysvětlit, jak lze ekonomicky utáhnout 28 hodin u skupiny B za řekněme inzerovaných 5600 Kč? Kolik si myslíš, že taková autoškola udělá, když se počet hodin zvedne o 10? Nic, a to ti dám se zárukou! Prostě o 10hodin více napíše? To chceš? Ušební osnova je pouze berlička k ničemu. Podstatné je pouze a jen to, co mám žáka naučit, za předpokladu, že se to bude taky zkoušet. Ono v Liberci by stačilo naučit třikrát objet na motorce hřiště. 2 vyučovací hodiny by na to jistě stačily.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Re: metodika výcviku

29.7.2010 19:00 vložil mablees ()  IP: router1.core.fryzl.cz (neregistrován)

Ondřej Horázný napsal

Maablesi, trošku se mýlíš, ale Tvůj názor Ti neberu. Proč zvyšovat povinný počet hodin. Napoak - zrušit. podstatná je zkouška. Zvýšení počtu hodin by znbamenalo pouze to, že Tebou zmiňovaní levní budou jen více hodin psát...
ANO , to je pravda že rozhodující je zkouška , umí / neumí ... myslel jsem to tak že pokud bude muset jet žák sám na motocyklu , bude muset být seznámen daleko více s technikou jízdy atd. . než ho vůbec vypustíme samotného . . .

To že v některých (možná většině) okolních států EU nejsou předepsány min. hodiny to vím . . Ale zas se tam dělá řidičák na motorku za 15OO EUR (a víc)


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Re: Re: metodika výcviku

29.7.2010 20:01 vložil Ing. Aleš Horčička (Ing. Aleš Horčička)  IP: adsl-static-82-202-17-137.liberec.tiscali.cz

mablees napsal

ANO , to je pravda že rozhodující je zkouška , umí / neumí ... myslel jsem to tak že pokud bude muset jet žák sám na motocyklu , bude muset být seznámen daleko více s technikou jízdy atd. . než ho vůbec vypustíme samotného . . .

To že v některých (možná většině) okolních států EU nejsou předepsány min. hodiny to vím . . Ale zas se tam dělá řidičák na motorku za 15OO EUR (a víc)
mě osobně připadá logické, že by mělý být specializované skupiny (pokud beru "B" jako standard) spíše dražší, odpovídá to náročnosti výuky i menšímu obratu.... - tentokráte z ekonomického hlediska....


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Re: Re: metodika výcviku

29.7.2010 21:41 vložil Ondřej Horázný ()  IP: 65-108-207-85.strcechy.adsl-llu.static.bluetone.cz

mablees napsal

ANO , to je pravda že rozhodující je zkouška , umí / neumí ... myslel jsem to tak že pokud bude muset jet žák sám na motocyklu , bude muset být seznámen daleko více s technikou jízdy atd. . než ho vůbec vypustíme samotného . . .

To že v některých (možná většině) okolních států EU nejsou předepsány min. hodiny to vím . . Ale zas se tam dělá řidičák na motorku za 15OO EUR (a víc)
Máš pravdu, ale je to právě o tom umíš - neumíš. Umíš, je to levné, neumíš - je to drahé. U nás je to jako se zdravotním pojištěním: ať umíš, či neumíš, platíš stejně. Čím víc umíš, tím víc tě někdo ošidí, takže na hodinu práce to máš ovšem dražší. Ovšem všichni se tváří, že je to OK.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Re: Re: Re: metodika výcviku

29.7.2010 22:55 vložil Míla ()  IP: ip-85-161-119-244.eurotel.cz (neregistrován)

Ondřej Horázný napsal

Milý Mílo, nevím v čem máš problém. Troško se porozhlédni po internetu a zkus mi např. vysvětlit, jak lze ekonomicky utáhnout 28 hodin u skupiny B za řekněme inzerovaných 5600 Kč? Kolik si myslíš, že taková autoškola udělá, když se počet hodin zvedne o 10? Nic, a to ti dám se zárukou! Prostě o 10hodin více napíše? To chceš? Ušební osnova je pouze berlička k ničemu. Podstatné je pouze a jen to, co mám žáka naučit, za předpokladu, že se to bude taky zkoušet. Ono v Liberci by stačilo naučit třikrát objet na motorce hřiště. 2 vyučovací hodiny by na to jistě stačily.
Milý Ondřeji! Možná jsem nebyl správně pochopen, ale právě o těch penězích jsem se tam zmiňoval! Rozhodně výuka skupiny B za 5600 je úkolem pro Armádu spásy, v tom s Tebou plně souhlasím. Jenže možná mluvíme jeden o voze a druhý o koze. Myslím, že má smysl, alespoň pro skupiny AM a A1 zvýšit počet hodin i s tím, že se zvýší cena. Tyhle mláďata nemají absolutně žádné zkušenosti s provozem a 13 hodin výuky, pokud to budeme dodržovat striktně, je většinou málo. Sice máme předepsané 2 hodiny cvičiště, ale po dvou hodinách cvičáku si za někoho jen tak nesednu a nepojedu s ním rovnou do města. Takový člověk se má nejdřív soustředit na to, aby intuitivně ovládal motocykl a ne že s nim vyjedu do provozu a on tam nejen že musí sledovat dopravní značení a dění kolem sebe, ale bude mi tam očima hledat řadičku či jiné ovládací prvky a např. při první díře na silnici s náma div nepraští, protože nemá vžité základní dovednosti ovládání motocyklu...


Vložit nový příspěvek    Citovat


Koupě motocyklu

1.8.2010 12:29 vložil Ladislav Vopelka ()  IP: 3.216.broadband.iol.cz (neregistrován)

Koupím motocykl pro potřeby autoškoly pro skupinu A omezené do 25 kW. Tel. 606626866.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Jak na to ?!

3.9.2010 08:17 vložil Dan K. ()  IP: 81.92.157.198 (neregistrován)

BEZ KOMENTÁŘE :

www.youtube.com/dsagov#p/c/7E47CAC6320C820D

... zdravím Dan K.


Vložit nový příspěvek    Citovat


vycvik na moto

3.9.2010 20:36 vložil Jindra ()  IP: 189.29.broadband11.iol.cz (neregistrován)

Myslim si, ze jestli uz je vycvik takovy jako ukazuje video z Anglie, nebo standartni nas jaky tady zatim funguje neni tak rozhodujici a zbytecne reci o tom jak to uci MATY nebo jak se jmenuje. Je to jen v mentalite a slusnosti zaku a i kdyby byl vycvik jakykoli tak az ten dotycny opusti po zkousce autoskolu, tak stejne si bude delat co bude chtit a bude jezdit pred holkou nebo partickou kamaradu bezohledne jako vetsina kluku ve veku 21 let i starsich. A zvedani motorky ze zeme a brzdeni prudce na sterku je usmevne, tak asi jako to video s anglie kde jezdi 30 leta pani na skutrovi u zkousky. Mozna by stalo videt to video jak jezdi na nejake standartni motorce 600-800cm a prumerne vaze 200-250kg to uz by si ji asi nevodila jak kolo a davala na hlavni stojan.




Vložit nový příspěvek    Citovat


hodiny výcviku

5.9.2010 23:15 vložil Jan Bittner ()  IP: 77-client42.nitex.cz (neregistrován)

Ahoj Ondro, mohl bys, prosím Tě, někam vyvěsit můj dopis, který jsem ti poslal asi před 3 lety na téma - počet hodin ve výcviku? Myslím, že je stále aktuální, děkuji. J.Bittner


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Re: Re: Re: Re: metodika výcviku

13.9.2010 08:32 vložil Jan Cerny (Jan Cerny)  IP: 233.238.broadband5.iol.cz

Míla napsal

Milý Ondřeji! Možná jsem nebyl správně pochopen, ale právě o těch penězích jsem se tam zmiňoval! Rozhodně výuka skupiny B za 5600 je úkolem pro Armádu spásy, v tom s Tebou plně souhlasím. Jenže možná mluvíme jeden o voze a druhý o koze. Myslím, že má smysl, alespoň pro skupiny AM a A1 zvýšit počet hodin i s tím, že se zvýší cena. Tyhle mláďata nemají absolutně žádné zkušenosti s provozem a 13 hodin výuky, pokud to budeme dodržovat striktně, je většinou málo. Sice máme předepsané 2 hodiny cvičiště, ale po dvou hodinách cvičáku si za někoho jen tak nesednu a nepojedu s ním rovnou do města. Takový člověk se má nejdřív soustředit na to, aby intuitivně ovládal motocykl a ne že s nim vyjedu do provozu a on tam nejen že musí sledovat dopravní značení a dění kolem sebe, ale bude mi tam očima hledat řadičku či jiné ovládací prvky a např. při první díře na silnici s náma div nepraští, protože nemá vžité základní dovednosti ovládání motocyklu...
Mílo, ale o tom to vše je - na AC naučit žáka zvládat motorku, na kterou chce řidičák, a pak, pokud prokáže své dovednosti, může do provozu. Souhlasím s tím, že pro někoho je 13 hodin málo a pro někoho jiného třeba i moc. Takže proto by mělo být rozhodující, co žák umí a ne počet odjetých hodin. Cena by se odvíjela podle šikovnosti a schopnosti daného žáka a ne podle toho, jak se AŠ rozhodne cenu nastavit při jednotné učební osnově.

Na to, aby žák ovládal moto intuitivně, skutečně nemohou stačit pro každého dvě hodiny na AC, někdo potřebuje více, někomu to stačí. Osobně bych nezatracoval ani stávající systém s druhým ovládáním, ale nechal bych to na uvážení učitele, zda po dílčí zkoušce na cvičišti pojede s žákem v provozu na jedné motorce nebo jej nechá jet pod dohledem samotného, stejně tak i počet odjetých hodin by měl vycházet z toho, jak se žadatel s technikou jízdy a jízdou samou vyrovná.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Vložit nový příspěvek

Přihlášení

Jméno:
Heslo:
přihlašovat automaticky  

  Poslat heslo

Jaký způsob výcviku motocyklů preferujete?

75% (13139)

10% (1870)

2% (397)

11% (1954)




Mapa webu  |  Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2020